tisdag, november 03, 2009

Sempers stinkmjölk.

Vad är grejen med Sempers stinkande mjölkersättning?
Bakgrund:
Sedan min son föddes och Annelie beslutade att inte amma honom med bröstet utan pumpa mjölk så har min son ätit  mjölkersättning, ungefär sen 2 månaders ålder - sen 4 månaders ålder på heltid. Främst från fabrikatet NAN (som finns i flera steg 1,2,3 m.fl. och även som HAVRE dvs inte ren mjölk ), men även från Semper (som också finns i flera steg).

Man blandar sin mjölkersättning med vatten enligt anvisningar och voila, mjölk.

Grejen med just Sempers fabrikat är att blandar man den med vatten så visst, de blir mjölk, men den luktar ungefär som en trasa man torkat kräk med (bebiskräk that is), vilket är oerhört avstötande. Jag har torkat flera spyor i min dag (både mina och andras) men att få stanken i en flaska som min son behöver för att leva gör mig oerhört brydd. Ska det verkligen vara på detta viset?

JA, jag blandar rätt.
JA, jag kokar vattnet före i vattenkokare och blandar det kokheta med ersättning som sedan får svalna av i kallvattenbad.
JA, jag ger honom det direkt när det nått ät-temperatur.

Men det stinker verkligen.
När NAN inte gör det.

Nog om det varit en betydande pris skillnad mellan dessa fabrikat men det är de inte.

Citygross som står för 90% av mina veckoinköp av mat är NAN ofta slut medan Sempers produkter i princip alltid är välfyllda (och nästan orörda?). Kanske säger detta något?

Från och med nu tänker jag inte köpa Semper ens om det råder akut kris hemma.
Är NAN slut på Citygross så åker jag till Kvantum, trots att butiken är hemsk.

//X

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pumpade två månader som sagt.. två och en halv om jag inte minns helt fel med. :P älskar dig. Din Annelie

Anonym sa...

väntar på nästa inlägg, vad det än må handla om! :D kyss din a

Anonym sa...

Väntar fortfarande, jag vill ju läsa det du skriver. Jag tror nog du har mer på hjärtat än vad du vill framstå som... :) Lova Ya, darling.
Annelie