lördag, december 12, 2009

Idag, Imorgon, jul, Framtidens 10-tal

Efter omåttligt tjat om en comeback så försöker vi igen.

12 dagar till Julafton, börjar dra ihop sig så smått.
Är inte riktigt färdig med 2009 än på långa vägar men nu är de bara 19 dagar kvar...

På tapeten idag står:

* Åka till Granngården för att kika på pjux till FF och införskaffa tvättmedel, lika bra att fortsätta köpa de där då spannen varar halvåret ungefär.

* Städa - ja, julstädningen MÅSTE ske nu, allt pynt är uppe, något som jag vet att många hade reagerat med avsmak inför. Jag vet att jag gör de - det måste ju städas före alla tomtar och gardiner byts osv. Man vill ju inte framstå som en lort-familj. Det sistnämnda är jag inte orolig inför, det finns personer i vår närhet som redan vunnit årets skitigaste hem 2010 redan före de är 2010 ^.~.

För att knyta an till lite saker som berör:
Erik vann idol, kul för honom. Calle kom tvåa - grattis! Jag har verkligen sett fram emot att höra honom i radion. Tyckte han gjorde helt rätt som drog sin Led Zeppelin låt, jag tänkte först "Herregud, han tänker väl inte dra Stairway to heaven" det hade slutat i en kross-seger. Gemene man är trött på ballader, den nya 10 års perioden spår jag blir mer klassiskt rockig, mindre metal, mindre synthar.
Band som borde ha gjort sitt sista gig inför 2010 är...

  • Iron Maiden - Nu håller inte Dickinsons röst längre. Det smärtar mig att skriva och inse det men jag tror att de gamla rävarna nu för sin egen hälsas skull borde lägga ner, jag vill inte se mina gamla hjältar åldras ännu mer och kanske eventuellt sluta sina dagar på turnée.
  • Metallica - De har så mycket mer att ge, men de levererar inte alls lika bra nu som då.
    De hade tjänat så mycket på att sluta lira och odla sin myt för att sedan i mitten på 10 talet återuppstå och ge ut ett par gamla demos från Ride the Lightning, Master of Puppets, ...And justice for all - tiden. Vi snackar inte Garage covers utan b-sidor signerade Hetfield, Ulrich, Hammet, Burton.
  • Slayer - Tom Araya (frontman i Slayer) har tidigare sagt att han inte vill bli en gubbe på scen, kanske att vi kan se ett Deep Purple liknande koncept. "Slayer mark II" borde vara ett naturligt steg.

Något jag tror kommer synas i tv på 10-talet är väl ett guitar hero liknande koncept som uppgradering av (eller i) program som Idol. Fokus på Instrument vill säga. Vi snackar inte kontrabas, fiol osv. Vi snackar gura, bas, trummor eller keryboards med sången. Artister som Winnerbäck, Lisa Ekdahl, Cornelis Vreeswijk - rena singer songwriters. Det kommer säkerligen bli en grej som slår.

Något annat som händer är att pojken kommer växa och bli äldre. Jag väntar med spänning.
Nu kan han säg "aaaamma" och "aaappa" och drar en svada med skrik och "rrrr" med rullning. Jag är så stolt över honom.

Dags för renodling av inlägget. Ett till kommer strax....

Inga kommentarer: