måndag, januari 11, 2010

Förkyld.

Jag är förkyld.

Jag har snutit ut en hel hushållsrulle på 1½ dag.
Inte ur näsan men snutit mig PÅ pappret.
Efter jag dragit av en bit förstås.

Lyckades hålla undan sjukdomen från det att den bröt ut den 3 januari till den där hemska dagen... den 6 januari... en LEDIG dag mitt i veckan. Det är aldrig aldrig aldrig bra med lediga dagar mitt i veckorna. Man får tid att varva ner och "känna efter". Min kropp svarade med att göra mig bautaförkyld och ge mig feber för besväret. Hela torsdagen och fredagen var en liten mardröm... men ingenting mot vad som skulle komma på fredagskvällen och lördagen. Som Ithzak i "Hipp-Hipp" sa... Där kom CRESCENDOT. Jag trodde aldrig att jag skulle må bra igen någonsin när jag lade mig på lördagskvällen. Jag trodde aldrig att min röst skulle komma tillbaka till sin rätta klang och att näsan skulle se ut som något hämtat ur en skräckfilm från vitryssland. Lägg därtill att jag hostade som en rökare med kol.
Nu är de bättre.
Nu har jag inte feber.
Nu snyter jag bara ur bananer när jag innan snöt ur elefanter.
Jag hoppas att jag inte får en sån förkylning igen på ett par år.

//X

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHAHHAAHAHHAAAAA! det var kul att läsa. ;) älskar dig lille sjukling. de vet du... tack för att du diskade.. efter nåra dagar, då du sa att du skulle ta hand om dedär. ;) köss i röva ;) naj inte nu förresten, du gör oheliga saker med den just nu hahahhaa... puss. /din annelie